۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

احضار روزنامه نگاران به بوشهر هم رسيد

احضار روزنامه نگاران به بوشهر هم رسيد
همان طور كه امت!! هميشه در صحنه!! شاهدند، پس از انتخابات رياست جمهوري، فضاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور در وضعيت پيچيده و مبهمي قرار گرفت و عرصه هر روز بر فعالان اين حوزه تنگ و تنگ تر شد و مي شود. در اين وضعيت نيز شاهد احضار و بازداشت روزنامه نگاران اصلاح طلب، توقيف كلمه سبز، صداي عدالت و اعتماد ملي، فيلترينگ ده ها تارنماي خبري احزاب اصلاح طلب و منتقد دولت و سانسور و كنترل مطالب روزنامه ها منتقد بوديم.
از زمان شروع تبليغات ِ انتخابات تا كنون، برخي از نشريات اصلاح طلب بوشهري از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر، اخطار دريافت كرده اند.
در همين راستا با گزارش اداره کل ارشاد استان، به دادستاني، سه روزنامه‌نگار بوشهری به دادسرا احضار شدند.
اسماعيل حسام مقدم - فعال مطبوعاتي و روزنامه نگار- به همراه حسن لاوري - مديرمسئول و سردبير نصير بوشهر- و محمد باقر عباسي سملي- مدير مسئول هفته نامه توقيف شده ي سلام جنوب و روزنامه نگار- به دادسراي عمومي بوشهر احضار و تفهيم اتهام شده اند.
به گزارش تارنماي خبري بنا، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با ارسال گزارشی علیه حسن لاوری مدیرمسئول نشریه نصیر بوشهر و محمد باقر عباسی سملی و حسام مقدم به دادستانی عمومی بوشهر خواستار برخورد با آنان شده است.
نصرا... شفیعی - مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر - با برداشت نادرست، مطالب منتشر یافته در نشریه نصیر بوشهر را ضمیمه نامه‌اش نموده و از دادستان تقاضای تعقیب کیفری کرده است. بنابر این گزارش، بازپرسی شعبه دوم دادسرای عمومی بوشهر حسن لاوری مدیرمسئول نصیر بوشهر، محمد باقر عباسی سملی و حسام مقدم را به آن بازپرسی احضار نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: